Hi guys ! Arkadaşlar bugün uzun süredir gitmediğim Zorlu center‘a arkadaşımla gittim. 3 saate yakın da vakit geçirdik, açıkcası burayı hiç özlememişim. Dışarıdan konumunun da verdiği sebeplerle, çok güzel gözüküyor. Fakat içerisi için aynı şeyi söylemek ne mümkün ? Aslına bakacak olursanız Zorlu avm, avm olarak kötü değil.  Fakat Zorlu center’a girdiğiniz zaman gereksiz bir gerginlik var. Gerçekten hani bu havasından mıdır yoksa içerisinde ki insanlardan mı bilemiyorum. Kendi kendime sorduğum zaman ise, insanlar cevabına daha yakın olduğumu söyleyebilirim. Emin olduğum tek şey ise; eğer insanları gözlemlemekten zevk alıyorsanız kesinlikle uğramanız gereken bir mekan. Şahsen bu konuda beni oldukça eğlendirdiğini söyleyebilirim. Bir de sevgili Zorlu yönetimi; öyle bir AVM’e yaptığınız tuvaletler gerçekten içler acısı. Ne isminize, ne lokalasyonunuza ne de müşterilerinize yakışıyor. Benim gibi zorlu center’ın tuvaletlerini beğenmeyenler illa vardır.

Neyse, tuvaletlerini beğenmesemde; içerisinde ki funloft eğlence merkezinin bowlingi oldukça başarılı. Eğer sevgiliniz veya arkadaşlarınız ile bowling oynamayı düşünüyorsanız buraya gidebilirsiniz. İki kişi 50 TL ücret ödedik. Yerleri oldukça kaygan ve topları oldukça iyi gidiyor. Tek sorun biraz dar bir alanı olması. Haftasonları gitmeniz, yer bulmanızı zorlaştırabilir. Funloft’un içerisinde sadece bowling olmadığından seslerde rahatsız edebilir. Yan tarafında çocukların oyun oynayabileceği aletler mevcut. Unutmadan laser tag’te var. O kısmı tecrübe etmediğim için, yorum yapamıyorum. Funloft’tan önce Pendik marina’da ki bowling salonunda oynadığım için bir karşılaştırma yapmak gerekirse; Pendik Marina’da ki bowling daha büyük olsa da; pek başarılı olmadığını söyleyebilirim. Orada da kişi başı 20 TL ödüyorduk. Funloft’un sadece zemini bile oynamak için tercih sebebi.

Yemek yeri olarak bir sürü seçenek var fakat bir o kadar da kasıntı insan mevcut. Kafa dengi arkadaşlarınızla gidip, insanların bu tavırlarıyla dalga geçebilirsiniz. Bence tam dalga geçmelik tipler, hiç samimi gelmiyor. Bu kadar gömüyorum diye, beni yadırgamayın. Biz Eataly’de karnımızı doyurduk. Mekanda cola yok onu söyleyeyim. Bira filan içecekseniz de Efes ürünleri mevcut. Marketin içerisinde 4 ayrı yemek yeri mevcut. Bizim girdiğimiz yer ise La Pasta e La Pizza‘ydı. Şimdi burayı neden yazıyorum; çok lezzetli, ultra kaliteli hizmet aldığımızdan değil beni şaşırtan bir olay ile karşılaştığım için yazma gereksinimi duyuyorum.

Hazır bu kadar bahsetmişkende; Dıavola pizzasını yedim. Gayet doyurucu ve boyut olarakta yeterli olduğunu söyleyeyim. İçerisinde; dana salam, domates sos, ev yapımı fior di latte mozzeralla ki pizzalarda olmazsa olmazımdır :p Eğer içerisinde fior di latte mozzeralla yoksa ben ona pizza demem. Taze fesleğen filan vardı. Arkadaşım ise Spagettini bir şey yedi, şuan ismi tam aklımda değil. Bir tane soda, Erdinger bira ve kendi yaptıkları ice tea sipariş ettik. Toplam hesap ise; 100-115 lira arası geldi. 115 gelmediğine ise adım kadar eminim. Çünkü şaşırdığım olay burada boy gösterdi; hesabı ödedikten sonra 15 liralık bir bahşiş bıraktım. Bahşişi gören garson; teşekkür edip çok cömert olduğumu söyledi. Hayatım boyunca bir çok kez bahşiş bıraktım, genelde de %10 civarında bırakırım ilk defa böyle bir şey ile karşılaştım. Sakına yanlış anlamayın, bunu alaycı yada tiye alarak söylemedi çalışan arkadaş. Gayet içten bir şekilde söyledi. Eğer benim anladığım gibi söylediyse, böyle bir mekan ve gelen müşteri portföyüne bakınca %10’un hafif üstünde hesap bırakılmasına alışık olduklarını düşünüyorum. Meğerse değillermiş. ( yani ben bunu anlıyorum ). Bir mekanda bahşiş tamamen size kalmış bir şey, bazılarımız bırakıyor bazılarımız bırakmıyor. Sadece eğer durumunuz var ise, tip bırakmaktan çekinmeyin arkadaşlar. Yok bana göre değil, zaten maaş alıyorlar mantığıyla ilerleyenlerdenseniz; karşınızdakilere insan gibi davranın. Çevremizde ki masalara bakınca; garson arkadaşlara gerek uslup gerekse hal hareketleri olsun, hep bir üstten bakma sezdim. Belki de zorluya yıllardır bu sebepten gitmiyordum.

Her neyse; bowling oynayacaksanız gidin, otoparkının yön kısımları oldukça sorunlu ama 3 saate kadar ücretsiz olduğunu da söyleyeyim.

Sanırım; Zorlu center’a bir daha ne zaman giderim ? Yine aradan bir kaç yıl geçtikten sonra. Peki zorlu center bir şey kaybeder mi ? Tabi ki de hayır 🙂

 

 

 

You May Also Like