Hi guys ! Çocukluk, ergenlik, üniversite dönemi falan deli gibi oyun oynayan bir kişiydim. Gamer mıydım ? Bence evet. Evde gerek online gerekse internet cafelerde yıllarımı harcadığımı söyleyebilirim. Neyse baktım bu durum böyle olmuyor Apple Macbook’a geçerek oyunculuk hayatıma uzun süre verdim. Konsol oyunlarına ise hiç bir zaman alışamamışımdır. Sadece araba yarışları hususunda konsollar hoşuma gidiyordu. Zamanında PS3’üm filan vardı ama zevk vermiyordu. Yıllarca kendimi tuttuktan sonra 2 sene önce biraz pandeminin etkisi birazda Apple sisteminden uzaklaşmak istememden dolayı gittim bir oyuncu bilgisayarı aldım. Çalışma hayatı filan derken, eskisi kadar oyun oynayamasam da; oyun oynamaya başladım. Oyun oynayanlar bilir ki, bunun bir sonu yoktur. Yani ekipmanlar vb. derken onu alayım bunu alayım diye diye sıra oyun odamının ışıklandırılmasına geldi. Ufak masa altı ledi vb. derken Philips hue‘a da giriş yaptım. Uzun süredir Philips hue görürdüm ama bana saçma geliyordu. Zamanında fiyatı daha uygunken almayıp, şuan ki kurda almak ise benim kendi salaklığım diyebilirim. Neyse internette bir sürü philips hue sistemi hakkında video ve yazı bulabilirsiniz. Bir aylık kullanım sonunda durdum ve dedim benim niye böyle bir yazım yok.

Anlayacağınız başım eksik kalmasın diye sizlere bir ayın sonunda Philips hue kullanımı hakkında fikirlerimi paylaşmak istiyorum. Hue ekosistemini araştırdıysanız bir sürü ürünle karşılaşırsınız. Bunlarda yazan en temel bilgi ise Bridge yani köprü olmadan gerçek performansını göstermeyeceğidir. İlk başta bu köprüyü almanız gerekiyor. Bu arkadaş 50 kadar ( yanlış hatırlamıyorsam ) Hue ürününü destekliyor. Eğer almazsanız ne olur ? Öyle renk değişimlerini vb. unutun.

Ardından Hue ekosistemine ait olan istediğiniz ürünü bu ürünle eşleştirerek kullanabiliyorsunuz. Oyun odasına aldığım için Hue play ürününü tercih ettim. Bu arkadaşları ister dikey ister yatay olarak kullanabiliyorsunuz. Masanın arka tarafında duvara doğru yerleştirme yaptım ve gerçekten benim için oldukça yeterli bir aydınlatma sunuyor. Bence Hue play ürünlerinin aydınlatması oldukça yerinde. Hue’nun uygulamasından istediğin renge, parlaklığa zamanlamaya ayarlayabiliyorsunuz. Kurulumu ise oldukça basit. Köprüyü modeme bağladıktan sonra, uygulamayı indiriyorsunuz ve eşleştirme yapıyorsunuz. Ardından hue ekosistemine ait ürünleri köprünüz buluyor ve köprünün üstünde yer alan beyaz tuşa basıyorsunuz ve kullanıma hazırsınız. App ile istediğiniz renklere geçebiliyor, istediğiniz ayarlamaları yapıyorsunuz. Ben uğraşmam abi diyorsanız; uygulama içerisinde hazır şablonlarda mevcut.

Hue köprüyü indirimde 460 lira civarında bir para verdim, play ürününe ise 1.100 tl civarı bir şey ödedim. 1500-1600 arasında ödediğim bu ürünlerin performansından memnum. Fakat tuzlu olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Ayrıca Hue Play’in adaptöründe bir play için daha yer mevcut. Tekli play ise 600 lira civarıydı. Alır mıyım ? Sanırım ilerleyen dönemlerde alırım. Eğer maddi sorununuz yok ise kesinlikle önerebileceğim bir ürün.

Fakat maddi olarak kendinizi zora sokmak istemiyorsanız, uzak durmanız gerekir. Çünkü ürün biraz bağımlılık yaratabiliyor. Otururken ya salona da Hue Go filan alayım diyorum. Sanırım bunları da alırım.

Aslına bakarsanız bundan bir kaç ay önce Led lambader almıştım. 400 lira civarında bir para vermiştim ve 2 ay içerisinde bozuldu. Birazda Philips hue sistemine yönelmeme bu etken oldu. 400 lira ucuz olamasa da bir Philips hue değil.

You May Also Like