Bazı arabalar vardır, onların sürücüleri mimlidir. Araba kullanırken aynaya bir bakarsınız, o markada, modelde aracı görünce ” aha geliyor ” dediklerinizdir. İlla sizin de vardır böyle markalarınız veya modelleriniz. Çok uzağa gitmeye gerek yok, bizim ülkemizde Osmanlı tuğralı doblolar meşhurdur mesela. Yada daha eski yıllara gidecek olursak Doğanlar, Şahinler vardır. Gerçi hala var fakat anadolu topraklarımızda egemenliklerini sürdürüyorlar. Eskisi kadar İstanbul’da filan karşımıza çıkmıyor. Neyse efendim bu arabalara yeni nesil modellerden sayacak olursak; ilk sıraya renault fluence‘i eklerim. Eminim ki bir çoğumuzda bu arabayı listesine koyacaktır. Makas atma, öne kırma, lambur lumbur gitme vb vb. Kavga, tartışma yada psikolojik muhabbetleri dahil etmiyorum.

Bugün arabamı servise bıraktığım için arabasız kaldım. Haliyle gün içinde arabaya ihtiyacım olduğundan hemen fluence sarıldım. Sağolsun tanıdığım kendi arabasını bana verdi. Arkadaşlar şimdi araba gerçekten büyük. Dışarıdan büyük olduğunu zaten görüyoruz ama içerisinden de büyük. İlk defa bindiğim için arabaya alışmak falan filan hikaye. Neyse efendim benim esas değinmek istediğim konu; o ilk paragrafta dediğim olay. Millet önüme atlamıyor, sola geçince insanlar yol veriyor, sola geçerken arkadan selektör yapan yavaşlıyor filan. Yani insanlarda arabaya karşı bir saygı mı var diyeyim ? Aman Ali Rıza Bey azımızın tadı bozulmasın modu mu diyeyim ne diyeyim bilmiyorum.

Fakat kimse size bulaşmıyor ve yol önceliği tanıyorlar. Hani arabanın kuvvetli olması falan da değil olay. Misal S serisi kullanırken, insanlar selektör yapmadan yol veriyorlar ama bu öyle bir arabada değil. Haa belli bir süre sonra bir bakıyorsunuz arabanın kimliğine bürünüyorsunuz, Türklerde standart donanım gelen sağ kolu camdan dışarı çıkartma bünyenizde aktif oluyor.

Araba konforlu mu yada sürüş keyfi var mı ? Bence yok ama yine de arabayı bir kere bile olsa deneyimleyin. Bu gerçekten hayatınızda deneyimlemeniz gereken bir şey. Son olarak ise frenlerine güvenmeyin. Valla benden söylemesi bir yere girmeniz oldukça kolay.

You May Also Like