Hi guys ! Bugün yaptığım harika bir salaklığı sizlerle paylaşacağım, yetmeyecek bu salaklıkta ki ana öğe hakında da bilgi vereceğim. Uzun süredir bira içmiyordum, bildiğiniz bira aşerdim fakat havalarda malum yağışlı. Kim gidecek tekele bira alacak diye kendimi dizginlemeye çalıştım fakat olmadı. Pijamalarımı çıkardım, üstümü başımı giyindim yağmurluğumu filan tüm alet edevatımı aldım ve yağmur altında yürümeye başladım. Hala neden arabayla gitmedim diye kendime soruyorum, galiba fail olacağım daha en baştan belliymiş. Neyse tekele ulaştım ve hep aynı şeyleri içiyorum bir değişiklik yapayım diyerek ithal biralara yöneldim. Tabi hal böyle olunca, öyle özene bözene de bakmadım. Zaten dışarıda da yağmur yağıyordu kim uğraşacak dedim ki demez olaydım. Aldığım biralardan biri Clausthaler birasıymış. Neyse evime geldim, o kadar emek vermişim soğuk biramı açacaktım. Torbaya elimi uzattım ve ilk gelen şanslı Clausthaler biram oldu. Tam kapağını açmak üzereydim ki üzerinde ki bir yazı dikkatimi çekti; ” non alcoholic ”, ilk tepkim; WTF !!! oldu. Hem biranın ağız kısmında ki etiketinde hemde ana etiketinde bu ibare yazıyordu. Bildiğiniz kenan komutana bağladım; nayıııır nolamaaaaz diye şişeyi çevirdim ve o an dünyalar başıma yıkıldı. Aldığım bira alkolsüzdü, kırk yılın başında bira isteyen bünyem gitmiş alkolsüzü seçmişti. Tam bir sazan.avi’ydim.

Yapacak bir şey yok diye Clausthaler biramı yudumlamaya başladım. Şimdi sevgili arkadaşlar alkolsüz bira alacaksanız tercih edebilirsiniz. Yıllar önce Efes, alkolsüz bira çıkarmıştı onunla kıyaslayacak olursam; kat ve kat daha iyi. Gerçekten kaliteli bira yapmışlar, tek eksikleri alkol 🙁 İlk başta bu ne biçim bira ya, alkolsüz bira mı olur falan diye geveledikten sonra önyargılarımı kırdım. Tadı falan gayet güzel, yani alkolsüz bir biraya göre oldukça başarılı. Zaten bu konuda dünyanın en iyi alkolsüz biralarından biri olarak gösteriliyormuş. Clausthaler biranın sitesine bakacak olursanızda, ödüllü bir bira olduğunu görürsünüz. Hatta sitelerinde elde ettikleri tadın, en iyi Pilsner biralarıyla rekabet edebilecek kadar iyi diye yazmışlar. Anayacağınız adamlar bu konuda iddalı, eee adamlar alkolsüz biranın atası.

Clausthaler Bira Clausthaler Bira clausthaler

Clausthaler biranın tarihine bakacak olursak; firma ilk amaçları düşük kalorili lezzetli bir bira yaratmayı düşünmüş fakat satış müdürleri daha farklı bir fikir ortaya atmış. Neden alkolsüz lezzetli bir bira yapmıyoruz ki ? 1972 yılında bu fikirle çalışmalar başlatılmış ve Clausthaler bira ortaya çıkmış. Daha önceleri alkolsüz bira üreten / deneyen firmalar olmuş ama tat olarak başarılı olamadıklarından dolayı kalıcı olamamışlar. Clausthaler bira ise 1972’den beri dünya çapında satış ağına ulaşmış bir şekilde. ( sitelerine girerseniz neredeyse dünya genelinde olduklarını görebilirsiniz ). Bira üretim sektöründe ki bu sektörde o kadar bilgili değilimdir; Clausthaler’in kontrollü fermantasyonu diye bir kavram kazandırmışlar. Kısacası adamlar yenilikçi, çalışkan, üretkenler.

Clausthaler biranın şişeleri pek hoşuma gitmedi fakat internette ki teneke modelleri daha hoş bir görselliğe sahip. Tat olarak mı ? Alkolsüz biraya göre oldukça başarılı. Kullanır mıyım ? Pek sanmıyorum. Yani arabayla dışarı çıktıysam illa bira içmek istiyorsam ama şartlar buna el vermiyorsa neden olmasın. Özellikle gidip; dur ya bu akşamda Clausthaler bira içeyim demem.

Tat olarak, en iyi pilsenerden iyi filan değiller. Yine de sektörde ki bir çok pilseneri geçebileceklerini söyleyebilirim. Peki Clausthaler bira sayesinde ne öğrendim ? Ambalajı okumam gerektiğini. Bunu bana güzel bir ders ile hatırlattığın için teşekkür ederim Clausthaler bira 🙂

PS: Kendilerinin bir Alman birası olduğunu da belirtmeden geçmeyeyim. Ve şişiriyor arkadaşlar. Hani alkollü biralara bu konuda benzer, içimi de hafif.



			
		

You May Also Like